שומרים על הגחלת – 8 טיפים לזוגיות כשיש ילדים

ציור של זוג רוכב על אופניים בשקיעה

רציתי לכתוב כותרת אחרת- איך שומרים על זוגיות בתוך בית המשוגעים של גידול ילדים, אבל לא היה לי נעים…

שנות ה-30 לחיי

נשואה לעצמאי, בבית 2 ילדים (גיל לידה וגיל 3), עובדת במשרה מלאה, ניחנת בסטנדרטים בלתי נסבלים של בית מסודר, אוכל בריא, ושליטה במצב.

יום ועוד יום, בית, עבודה, סידורים, קניות, מפגשים משפחתיים, ארוחות ערב, הילד לא מרגיש טוב, הילדה צריכה לעבור ניתוח שקדים, משכנתא, ניקיון, סידור ארונות, בישולים, ילדים ערים בלילה, עייפות מצטברת, ובקיצור- הזוגיות נשארת בסוף אם בכלל…

אין זמן, אין כוח, אין תקציב, אין אנרגיה

בנוסף, הרבה מירמור על חוסר השוויון התמידי, אני האמא = אני בבית עם הילדים. אבא מגיע כשמסיים לעבוד (מאוחר!), חוץ מיום שלישי הקדוש "יום האבא", בו הוא אחראי כמעט על הכל.

שגרה מפרכת ומתסכלת..לוקחת אוויר

מנסה לברר עם עצמי מה יעשה לי טוב (משוואה בסיסית בחיים- "אם יהיה לי טוב, יהיה טוב לבעל ולילדים). מבינה שאני צריכה להתאוורר.

מספיק לקטר – זה מה יש ועם זה ננצח!

איך מתאווררים במציאות אינטנסיבית שאין בה רגע של שקט?

לוקחים יום חופש- אבל שלם כולל לינה מחוץ לבית, מהבוקר עד הערב, בלי לחזור בלחץ להוציא את הילדים מהמסגרות.  יום חופש בתל אביב תמיד עושה לי טוב.

הבייביסיטר המושלמת תשמור על הילדים, ונוזיל עלויות לינה ובילוי.  כך נולד רעיון "24 שעות בעיר ללא הפסקה" (כנסו לבלוג הזה הוא שווה!).  תמציתו של הרעיון- בילוי חודשי קבוע מיום חמישי בבוקר עד שישי אחה"צ.

מסיבה בערב

לדברים טובים מתרגלים מהר…

אחת לחודש יצאנו ל- 24 שעות כולל לינה. התנתקנו בקטנה..

הילדים גדלו קצת, והחלטנו להעז ולטוס לחו"ל – פעם בשנה, בונים מערכת מסודרת, מי אחראי על מה, מגייסים את סבא וסבתא לגיבוי. מוצאים דיל טוב, מוזילים עלויות, משכירים דירה במרכז העניינים במקום מלונות יקרים, חוסכים במסעדות, מארגנים כריכים (מדהים לקנות את המוצרים המקומיים ולהכין ללא קשר לעלות) , מחפשים שווקים שווים, מתלהבים וקונים דברים אותנטיים של המקומיים, מתכוננים, מתרגשים, מצפים וכובשים בחמישה ימים כל פעם יעד אחר- רומא, פריז, ברלין, מילאנו, שוב רומא. כך אחת לשנה התפנקנו, התנתקנו ושמרנו על גחלת הזוגיות…

הילדים כבר כמעט עצמאיים, ושוב אני בהריון, מתחילים מהתחלה? לא בדיוק

הגדולה כבר גדולה (בת 10), האמצעי בן חמש, ותינוקת. הגדולים עוזרים המון בבית, אני בהורות רגועה ונעימה, (חבל שאי אפשר להתחיל מהילד השלישי), אין היסטריה, אין לחץ, בעלי מגיע מוקדם יותר מהעבודה, אני מתחילה לדרוש יותר חופש (כי זה אפשרי עכשיו) וככה עוברות עוד כמה שנים.  כמובן שהביביסיטר כל הזמן בתמונה.

לקראת גיל 40 המופלא

אני מתמלאת רצונות ומאוויים לגזרה חטובה, מתחילה להתאמן. בעלי בעקבותיי ונולד לנו עוד מכנה משותף. יוצאים יחד לאימון, אחרי האימון ממשיכים לארוחת ערב במקום קבוע, קרוב לבית. "מסעדת רולא" מטבח לבנטיני בנמל חיפה. הגענו אליה, כל יום רביעי, ישר אחרי האימון, לבושים בבגדי ספורט.

על קצה המזלג- "רולא יא חביבתי" בעלת הבית.. מקבלת אותנו בחיבוקים וברכות, יושבים על הבר או בשולחן קבוע לידה. (מזמינים תפריט קבוע- סלט פתוש עם עלי ג'רג'יר ונענע טרייה, וקרעי פיתה צלויה בטאבון, מחמרה – ממרח על בסיס רסק פלפלים ואגוזי מלך, סנייה טבעונית). בעלי מדבר אתה על לקוחות, אני שותה אתה כוסית, ואנחנו מתחילות בסיפורים. הגענו אליה באדיקות כל יום רביעי, בילינו אתה שעתיים וחזרנו הביתה מרוצים ושבעים. זה הפך להיות בילוי שבועי זמין ואינטימי. (רולא אישה מדהימה ביופייה החיצוני והפנימי, ממליצה להכיר).

הכי קרוב שיש

לאורך כל הדרך המשותפת (השנה חגגנו 20 שנות נישואין) תמיד שוחחנו, שיתפנו, לא ניסינו לייפות, התמודדנו. אם אדייק בעיקר אני דיברתי ובעלי הקשיב.. אבל זה סוד הקסם, אני הייתי צריכה לפרוק והוא הכיל, ואז אני נרגעתי.

בתקופה שהילדים היו קטנים – בילינו המון עם 2 משפחות חברים (ילדים פחות או יותר בגילאים שלנו), היינו חבורה שצעדה יחד עשור. סופי השבוע היו חגיגות משפחתיות.

כזוג סיגלנו לעצמנו הרגלים של ביחד, קבענו בילויים בזמנים קבועים, הכנסנו ליומן, כל הזמן "גנבנו זמן" לעצמנו.

נרות מגבת פרח בספא

הטיפים שלי לגחלת לוחשת זוגיות

• זוגיות מתפתחת ומשתנה. הבסיס הוא החברות. שיתפנו אחד את השני בדברים הרגילים והבלתי רגילים.
  • כשאני מתוסכלת אני לוקחת אויר ומתאפקת, בסוף יום מסבירה איזה יום עבר עלי. אומרת שקשה וצריכה עזרה. מגדירה איזה עזרה. (לא מצפה להבנה ותרגום למעשים). עם השנים נהייתי מדויקת. למשל: "ביום רביעי אני יוצאת עם חברות, אני צריכה שתגיע מוקדם".
  • יש תקופות אינטנסיביות שלא מאפשרות ערבים רומנטיים אל מול נרות. לא נלחמת בזה. מוצאת מה כן מתאים למצב וקובעת. מתכננת בילוי מקומי, בילוי עם חברים, חופשות בארץ ובחו"ל.
  • שחררתי האגו. מיותר לגמרי בסיפור.. לוקחת את העניינים לידיים ובונה מערכת שבועית, חודשית, שנתית של בילויים משותפים שעושים לנו טוב.
  • חובה בייביסיטר מושלמת!
  • אימצנו מקום קבוע לבילוי שבועי- קרוב, נעים וטוב.
  • במשך השנים הפכנו לכוח אחד מול המשימות. בכל הזדמנות פרגנתי על זה.
  • במבט לאחור זו תקופה אינטנסיבית ביותר אבל היא זמנית. שיננתי לי בראש כל הזמן.