משפחה ספורטיבית משפחה מנצחת- 7 טיפים להפוך למשפחה ספורטיבית

אנחנו משפחה ספורטיבית,  הידד..הידד…

זה לא תמיד היה ככה. זה קרה בחמש השנים האחרונות. הילדים היו בחוגים אבל אנחנו ההורים, די לא זזנו.

ואז הגעתי לגיל 40, סיימתי ללדת, להניק, לחתל. 

פתאום יש לי זמן להתעסק בעצמי ואז גם ראיתי אותה.. מותן צרה, ידיים חטובות, קוביות בבטן – התחלתי להשתגע.  גם אני רוצה. 

אישה מתאמנת על הנפת חבלים

זה מתחיל

הליכות, קצת ריצה, שנה שלמה וזה עזר אבל רציתי יותר.  נרשמתי לסטודיו לאימוני כושר. בהתחלה לא הבנתי מה קורה, הכל חזק, מהיר ועצבני, חבלים, כדורים, משקולות מזה בכלל TRXXXX .מחנה אימונים – איומים. קיבלתי סחרחורת, בחילות, היה לי קשה מאודדד.  

לאט לאט נרגע הדופק, (אחרי שנה וחצי) התרגלתי, אפילו התחלתי להנות, ואז זה הפך לבילוי, מסיבת אימונים, מוזיקה מטריפה, בנות מהממות, אנדורפינים מתפרצים, התחלתי לעוף. (עוד בבלוג הטיפים שלי לקום מהספה).

הרגשתי רוקי בסצנת המדרגות…

אישה מתאגרפת עם כפפות ושק אגרוף

עודדתי את בעלי ללכת גם. הוא הלך. התלהב ובהמשך גם נשאב לרכיבת אופניים בשטח עם הילד. אחר כך בנה לעצמו פרלמנט רוכבים.  הבן רוכב, הקטנה והגדולה רוקדות, אנחנו מתאמנים. משפחה ספורטיבית.. 

קבוצת רוכבי אופניים על מסלול תחרותי

נשמע קל נכון? ממש לא!

בפועל זו עבודה סיזיפית שמתנהלת שעה שעה, יום ביומו, שבועות, חודשים, שנים. ככל שמתמקדים בספורט ההשקעה גדלה, גם לספורט וגם לנלווים – תזונה, הרגלים, משמעת עצמית. דיקטטורה!! 

בתור הורים אנחנו רוצים הכי טוב לילדים. ברמה הכי בסיסית אנחנו מבינים שספורט זה בריאות, תזונה זה בריאות.

וכעת הכל מנותב לשם.

מרגע זה מתחילים בבית דיונים שהופכים ויכוחים "אל תאכלי את זה וכן תאכל את זה, ומה זאת אומרת אתה לא הולך לחוג, אז מה אם יורד גשם??? ולמה שוקולד עכשיו". שיחות נפש ארוכות ומתישות על קשה לי בקבוצה, לא עומד בתחרות, משעמם לי בחוג, לא הולכת יותר, אני פורשת. 

שלא לדבר על לקחת אותם להחזיר, להקפיץ, להמתין בחוץ, לשלם על זה…

אישה יוצאת לספרינט עם הבעת פנים לוחמנית

בקיצור שגרה מפרכת כולל התעסקות יומיומית אינטנסיבית בבישול והכנות, (תכל'ס יותר קל שניצל קפוא ופתיתים. וזה גם מה שהם רוצים). 

אבל אנחנו רצינו יותר…

נדרש הרבה מאמץ, עבודה, הקרבה, זמן, וכוחות כדי לבסס שגרה ספורטיבית.  אבל ההשקעה משתלמת – ספורט תורם להתפתחות שכלית, רגשית, חברתית, ביטחון עצמי, תחושת מסוגלות, חיזוק מערכת חיסונית, יציבה, גמישות, סיבולת ועוד ועוד.  

אישה באימון יוגה תרגיל מתיחה

לא פשוט בכלל!  אבל בסוף זה קרה

בתחילה קיבלו את הדברים כעובדות, בהמשך זרמו ופחות התווכחו. 

ואז התחלנו לקצור את  הפירות.. הילדה מיוזמתה מבקשת סלט, כולם שותים רק מים, הילד יוצא לאימון שהוא קבע בעצמו, מסרבים בנימוס לשוקולד שסבתא מציעה, הם מתמודדים כל פעם מחדש, מתגברים על משברים, מתמידים… 

זהו, עשינו את זה.

נתנו להם מתנה לכל החיים. מודעות ושגרה ספורטיבית עם כל המשתמע. 

מהרגע שאנחנו כהורים הבנו עבדנו בזה ועל זה. לא ויתרנו. הקרבנו, ספגנו הרבה אבל המשכנו, יום ביומו, שבוע, חודש, שנה, שנים. עבודה אינטנסיבית והרבה פעמים מתישה.  אבל בסוף זה קרה.

הטיפים שלי להפוך למשפחה ספורטיבית:

  1. לשמש דוגמא – אי אפשר לצפות מהם לאכול בריא בזמן שאנחנו חוגגים בג'אנק פוד. אם הם רואים אותנו מתאמנים, זו השראה ומודל בשבילם.
  2. סדר עדיפויות – חוגים עולים כסף, לפעמים צריך לוותר על דברים אחרים. 
  3. הקרבה – לקחת לחוג, להמתין להחזיר…
  4. לתת מוטיבציה- לחזק, לעודד, להסביר, להכיל, לאתגר, לתמוך כשנשברים
  5. תזונה- עוד הקרבה- לדאוג לאוכל בריא זמין ולא להכניס אויבים הביתה – ממתקים, שתייה מתוקה וכו'.
  6. לברר ולדייק מה מתאים: ספורט אינדיבידואלי/ קבוצתי, חובבני/ מקצועי, סוג.
  7. להתייחס לספורט כערך בבית- להטמיע אותו כמו כל ערך אחר. להפוך אותו לשגרה.
צילום מסלול ריצה

התמדה זה שם המשחק, תכוונו למרתון לא לספרינט. צאו לדרך,

בהצלחה, רנטה

2 מחשבות על “משפחה ספורטיבית משפחה מנצחת- 7 טיפים להפוך למשפחה ספורטיבית

  1. אני התמכרתי אלייך מצפה לבלוג הבא .
    רנתה את סוחפת ומעניינת בכתיבה את מדהימה אני לומדת הרבה ממך 💛🧡❤

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *