יום כיף בתל אביב – סיורים ובילויים בעיר שלא נחה לרגע

היום יום חמישי..

אחת לחודש אנחנו מגיעים לתל אביב. מחמישי בבוקר עד שישי אחה"צ. יממה וחצי- 30 שעות מטעינות, מרימות מנתקות אותנו מהשגרה.. גם אם ביקרנו כבר באותם מקומות, עדיין מגלים כל פעם משהו חדש.  הפעם נסענו 3 זוגות חברים בלב.

שוק הכרמל וכרם התימנים.

עגבניות אדומות

"רק היום"…

איזה אווירה בשוק… אנרגיות חשמל באוויר, מקומיים, תיירים, מסעדות הומות, מוסיקה בכל הסגנונות והמקצבים, צעקות הבסטיונרים "בוריקה בוריקה", "טרי טרי". אנחנו מסתובבים בהיי, טועמים מכל הבא ליד, בורקס, סביח, סיגרים, חומוס, שקשוקה, פרות, פיצוחים, שותים ונהנים למרות שצפוף.

צריך לדעת להסתובב בשוק… כשהעומס מתחיל אנחנו בורחים למסלול מאחורי הבסטות. בדרך כלל פנוי יותר ואם לא יצא לכם לעבור שם, סביר שפספסתם עוד חנויות שוות.

סיור מודרך– שכונת "כרם התימנים"

אחרי הסיבוב הקבוע בשוק, הלכנו לפגוש את גלית שהיא "מלכה בכרם". בת המקום מספרת בהתרגשות סיפור חיים מעורר השראה שזור בסיפור השכונה המיוחדת. תוך כדי מדברת על כנופיות פשע מיתולוגיות ומגלה אם "רחמים לא ידע", משמיעה שירים ישנים וטובים (אהובה עוזרי, דקלון ועוד רבים), מכבדת אותנו במטעמים תימניים ומחיה (ערק) לימונים. הסיפור שלה מרגש וסוחף.

2 נערים רוקדים בגשם ליד מדרגות

צהריים מאוחרים

שעת הדמדומים, נוסעים ליפו אהובתנו. בשעה הזו רגוע יחסית. יושבים בפאב מקומי, שותים קפה/ תה ברקע מוסיקה רגועה. מורידים הילוך.

לקראת השעה שמונה בערב, עולים למלון "השעון" (מלון דירות), ממוקם בתוך השוק. מציע דירות לזוגות/ קבוצות קטנות. דירות חמודות ונקיות, מתאימות בול לצרכים שלנו. (כשאנחנו בתל אביב אנחנו רוצים לחוות את העיר. לא מחפשים להתפנק במלון. המלונות שנבחר בדרך כלל צנועים, נוחים ונקיים. זו נקודת המוצא).

מתארגנים ויוצאים לבילוי ערב/ לילה.

מגיעים לשדרות רוטשילד יושבים במסעדת רחוב SUSU & Sons, המבורגרים. ממשיכים לטייל בשדרה המוארת, המון אדם, פאבים, מסעדות, הכל פעיל ואנרגטי. נכנסים ל-  DANCE BAR, זו זו | ZooZoo – בר-מסעדה | רוטשילד 32 , קצת שותים, קצת רוקדים, הרבה מתנתקים מהשגרה.

כוסות בירה מורמות לחיים

יום שישי הגיע –

השעה 5.30 בבוקר… בעלי ואני (זוג תרנגולים) בנוהל יורדים לשוק … החברים עדיין ישנים… אני יושבת במקום הקבוע שלי (בספסל של ה"מלבייה", עדיין סגור) ומאזינה לפרלמנט הססגוני מהשוק (להקשיב להם זו חוויה בפני עצמה…) בעלי כבר מפשפש ודג מציאות. (אתם חייבים לקרוא על זה עוד כנסו אחר כך ל- 24 שעות בעיר ללא הפסקה).

בשעה 7.00 מגיעים לקפה מילק (דקה הליכה), מזמינים 2 הפוך 1 מאפה 1 עוגייה. חולקים.

לקראת השעה 9 החברים מתעוררים, יורדים למטה, שותים קפה, נכנסים לקניות במעדניה "שפרה" (לחם, זיתים, גבינות, שתייה נמצאת בשוק), וכולנו מתקפלים לכיוון הים. לפיקניק על החוף..

מגיעים לחוף ומשכירים SUP אחד לכל החבר'ה ובתורות… יושבים, נהנים מהשמש, החברותא והמטעמים. מי צריך יותר מזה… לקראת הצהריים מתקפלים הביתה לילדים…

2 גברים על 2 גלשנים במים

חשבתי לכתוב כאן טיפים …

אבל הטיפ הכי גדול שלי הוא הסגירה ביומן – כל חמישי אחרון בחודש נסגר ביומן לטובת העניין.

מאוד קל לשכוח מעצמנו בשגרה המסחררת… כשזה סגור נעול ביומן, והופך למנהג קבוע, זה באמת יוצא לפועל. כל החודש אנחנו מצפים לפעם הבאה… (קראו עוד זוגיות עם ילדים למי יש זמן/ כוח)

ילא פתחו יומנים… ת ב ל ו !!

מחשבה אחת על “יום כיף בתל אביב – סיורים ובילויים בעיר שלא נחה לרגע

1. בדיוק קוראת את זה כשאני ובעלי בתל אביב בסופש…. לגמרי התנתקות. לגמרי נכון. אבל… פעם בחודש?… לא מרגיש לי ישים. אבל מחזיקה לי את זה בראש…